Järnbrist...

Jag har fått mina provsvar och det visade sig att jag har järnbrist och får ta tabletter för detta. Skönt att det bara var det. Trodde nästan att jag var allvarligt sjuk när jag knappt orkade upp ur sängen. Måste bara få tag på läkaren och kolla vilken sort jag skall ha och vilken dos. Önskar bara att det går fort så att jag känner mig stark och fylld med energi. Idag har vi haft riktig högsommarvärme och i morgon skall vi delta i blodomloppet som man kan välja att promenera eller springa. Jag valde promenad. Ganska mysigt att promenera och få god mat efteråt och medalj och t-shirt. Detta äger rum i slottskogen så det blir ett kul avbrott i vardagen. Önskar er allt gott mina vänner och ta hand om er/Många kramar från Tussegumman

Kommentarer

Synnøve. sa…
Godmorgon.
Så bra du vet vad som är galet. Så nu är det bara att få medicin och bli bra. Maken led av järnbrist för några år sen. Han var helt slut. Orkade inte nått. Men ett halvtår med medicin gjorde susen. Så ställ in dig på att det tar lite tid att få upp nivån av järn i kroppen.
Ät persilja, leverpastej, och annat som innehåller mycket järn samtidigt.
Lycka till.

Kul med ett motionslopp. Hur långt var det nu du skulle gå?
Ta med kameran så du kan passa på att ta bilder hihi.
Skönt att se dig förresten.

Nu får du ha en fin dag.
Det ska vi ha här.
Kramen Synnöve.
Elisabeth sa…
Vad härligt att höra! Om man nu kan skriva härligt när det gäller järnbrist...! Men det är iallafall hanterbart jämfört med om det skulle ha varit någe annat...
Å vips, så håller vi alla tummar och tår att du snart känner dig riktigt pigg igen..

Varm kram... med innehåll av mycket piggtänk för dig, min vän.
Anonym sa…
Att få ett besked betyder mycket och i det här fallet är det ju lätt att åtgärda. Skönt. Ta nu hand om dig riktigt och njut av en underbar helg. Kramar
Elisabeth sa…
En godnattkram till dig bara.. och jag hoppas att du snart får känna dig lite piggare, min vän.

Varm kram...
Vad bra att få veta vad det är och att det "bara" var järnbrist =)
Broccoli är bra om man har järnbrist.

Ha det gött!
Kramkram =)
/Sara
designofluna sa…
Så söt katt! Jag har själv en katt(eller 4 katter varav en är väldigt lik din katt på bilden) men han har snart blivit ett år och är så stor och go!
Hälsningar Malin