Vemod...

I dag känns det verkligen att det är höst. Kylslaget på kvällen men milt på dagen. Jag klär mig jämt för varmt...Det har varit så många avsked. Arbetskamrater som jag tycker mycket om som har börjat på andra arbeten. Det är så det är i livet men det känns nu. Det förtärks av hösten på något sätt. Jag har känt mig vemodig hela dagen och vet inte riktigt hur jag skall få kraft och energi till att focusera på andra vägar...Höstdepp tycker väl en del men så är det varje höst på något sätt. En omstart för ett nytt läsår trots att jag inte går i skolan nu. Lägger ut en ros att njuta av. Allt sådant behövs för att må bättre...

Kommentarer

-Nena- sa…
Skönt att se dig tillbaka igen och tack för kommentaren i min blogg.

Rosen fick mig att längta till sommaren igen, den var skön att vila ögonen på ett tag. Tack!
Hej Tussegumman. "en tradare i snörök mellan Kiruna och fjärran flämtande ljus i Visby hamn,,,Det är då som det stora vemodet rullar in "Lapplandspilen råmar som ett vilddjur i fjärran" ja den beskriver hösten och vinterns vemod.Men det kan vara mysigt med vinter och höst tänk ett tänt ljus en filt i en stol lyssnandes på älsklingsmusiken en kopp the och så vidare, Sen är det snart dags för ljusen i fönstren så håll ut bara...
Anonym sa…
Visst är det lite vemodigt nu. Och låten som Filifjonkan hänvisar till älskar jag. Den säger allt.

Kul att du är tillbaks!
Anonym sa…
Ja, det kan vara jobbigt med hösten, men jag håller med Filifjonkan...

Ta en bok och tänd en mass ljus, sätt dig bekvämt i soffan med en filt över benen och drick en kopp te eller kaffe, och du! Köpe en go bakelse eller nått för socker piggar upp ibland och bara att få äta nått smarrigt medans man gonar ner sig är bara för gott...

Sköt om dig och fundera på det jag skrivit/Kramar till dig
Anonym sa…
Vilken vacker ros. Nu tycker jag ju om hösten o alla dess vackra färger.
Anonym sa…
Jag tycker också det är kul att du är tillbaka... Vemod var det ja - det stämmer in på hösten. Fin bild!
Vilken vacker bild du lagt in. Nu är verkligen hösten kommen. Jag är glad för den årstiden är min absoluta favorit. Färgprakten är helt fantastisk. Även vintern är vacker då det helt vindstilla dalar ner tusen snöflingor till marken. Allt är lika fint var och en på sitt sätt.

Kram och hoppas allt är bra med Dig!