Elisabeth en vardagskämpe

Ibland undrar jag varför vissa människor skall bli så hårt prövade medan andra kan gå obehindrat igenom där allt faller de i händerna... Dessa tankar får jag när jag läser min väns blogg om hur hon kämpar där hennes man har fått Alzheimers sjukdom. Hur hon kämpar för att göra livet bra för de sina, göra det bästa hon kan för sin älskade familj och nu behöver ta steget och begära hjälp och boende för sin älskade man. En kärleksfull osjälvisk kvinna som kämpar till sista blodsdroppen. Hon verkligen värd all beundran och behöver verkligen få uppleva lycka igen och må bra. http://himlastigen.blogspot.com/

Kommentarer

Hej , ja du dessa i tysthet kämpande kvinnor det är ett drygt arbete att klara av en Alzeimerssjuk person passning 24 timmar om dygnet,De är värda all beundran hoppas verkligen hon nu får den hjälp hon behöver med skyddat boende för honom. Sen så härligt att se dina tulpaner där på bilden läckra färger påminner mig om våren Kram på dig
Anonym sa…
Håller med dig!
Anonym sa…
Min älskade mamma hade denna sjukdom, så jag vet hur tufft och kämpigt det är. Min älskade pappa orkade inte ta beslutet om att få avlastning utan det var jag som fick se till det.
Kramizzzz
DOCKMAMMAN sa…
Kramar på Alla hjärtans dag från mig
Anonym sa…
Ja man tänker verkligen till en gång extra över livet när man läser hur en del verkligen får kämpa på!
Christina sa…
Håller med i varje ord du skriver.

Lämnar ett litet hjärta till dig idag
Kram vännen
Anonym sa…
Kan inte annat än hålla med dig.

Kram Nena
http://nena.bloggagratis.se/
Anonym sa…
Kan bara hålla med, blir stum varje gång jag tittar in till henne... av flera skäl; det hon skriver, hennes kärlek och omtanke, och beundran inför denna människa, och så klart... skulle vilja säga så många tröstande ord men dom fastnar i halsen.
Glad att du skrev detta, hälsa henne från mej
Hej...har du lika kall o nordlig vind idag hos dig så hoppas jag du är inomhus. Det blev raskt avplockat hos mig utomhus frös nästan nosen fördärvad inne nu i goa värmen ville bara önska dig en skön helg nu.