Solen skiner utanför mitt fönster...

Jag längtar verkligen efter solen nu! Jag och min man tog en promenad vi våran sjö och där mötte vi fler människor som också stod med ansikterna vända mot solen! Jag känner mig verkligen svältfödd på ljus. Det var en skön kall men kylig promenad. Längtar verkligen efter fler sådana dagar nu. Vi gick där i den leriga skogen och glömde att ta på oss riktiga stövlar utan vi blev som barn som bara sprang ut i solen och glömde av allt annat. När vi hade klafsat en stund kom vi till bättre mark och det var riktigt skönt att gå. Det sägs ju att man skall få minst tjugo minuter för att få igång flåset och för att komma in i andra andningen. Väl hemma igen så kände vi oss färdigpromenerade och la oss en stund för att vila somnade som två stockar mitt på ljusa dagen och vaknade av att telefonen ringde. Det var sonen som behövde skjuts till en kompis och vi tog bilen och skjutsade ner honom. Vi fick handlat och sedan gjorde jag egen köttfärs med spagetti det var verkligen gott.

Kommentarer

Anonym sa…
vi hade också lite solterapi vid en skogsjö :)
Här vaknade jag till solsken idag, och när jag var ute så kändes det som den första vårdagen. Några timmar senare föll regndropparna precis som vanligt. När jag ser ut genom fönstret ser det bara mulet grått och trist ut nu.

Kram!
Hej. Det låter skönt med den där promenaden fast klafset i leran lät ju inte så läckert,,Tänk att ni fått sol dag här har det varit som vanligt grått i Gråland verkar inte som det skall bli anat heller numera. Men det är fruset på ägarna fast det var +4 grader? märkligt .Ljusterapin är skön den behöver våra instängda kroppar men snart så är det vår så det blir ljusare man ser det redan det är längtanväntan som gäller ett tag..
Anonym sa…
Visst är vi svältfödda på sol... skönt att du kunde passa på att lapa en stund
Anonym sa…
Härligt med promenader i solen, då lever man verkligen.
Ha det bra
Kram Nena

http://nena.bloggagratis.se/
Anonym sa…
Härligt!! Här har vi haft varmt idag och jag hörde fådelsång... Snart vår!
Anonym sa…
Visst är det riktigt härligt när solen tittar fram. Det är så härligt att bara komma ut i solen o gå en härlig promenad
Linda
Anonym sa…
Jag tror jag ska ta mig en promenad med jycken alldeles strax även om solen inte skiner här :)
Bara inne och önskar en god onsdag på dig hoppas du har soligt i dag med ..i Gråland regnar det som vanligt Filifjonkan får snart simhud mellan tårna ju
Anonym sa…
Va< härligt med lite SOL..såg den idag fast bara en liten stund!

Kramen NINNI
Christina sa…
Tack för din omtanke om mig min vän
Kram