tisdag 8 januari 2008

Minnen från somrarna i varberg som barn...

Hittade ytterligare ett gammalt vykort från torghandeln i Varberg! Titta på bilarna...

Detta vykortet år från socitetsparken och springbrunnen. Då jag var barn kunde man slänga i en slant och önska sig något. Det låg ett nät i botten så att man inte skulle gå och plocka pengarna som låg dår...Nästan varje midsommarafton firades i denna parken. Jag kunde inte vara med då jag var allergisk. Det räckte att gå igenom parken så fick man värdens pollenshock.

7 kommentarer:

♥Christina♥ sa...

Härligt med gamla minnen....
Önskar dig en god natt när det är dax vännen
Kram

Filifjonkan 1 sa...

Godmorgon
Man blir nostalgisk bilarna så såg de ut allihop minns dem så väl så väl och deras kläde också men Varberg var vi inte i så synd at du inte kund vara med för detta förgjordade pollen

bizzan sa...

Vi var alltid nere i varberg när jag var liten på semester.
Visst är det roligt att sitta o titta på gamla kort
Ha det gott

Millis sa...

Visst blir man nostalgisk när man tittar på gamla kort...minns också bilarna.

Jag har sett i din blogg förut, att vi är lika gamla. Tänk att vi har söner i samma ålder också. Det finns nog fler likheter mellan oss, tror du inte det?

Hoppas att du har det bra vännen!
Kram

♥Christina♥ sa...

Önskar dig en skön helg vännen
Kram

Anonym sa...

Vill önska dig en skön helg
Kram Nena

http://nena.bloggagratis.se/

MARLENE sa...

Varberg är underbart... spenderat många timmar på dansgolvet i varberrgsparken... och andra ställen oxå.
Tack för minnena