Minnen från mormor och morfar...

Det gamla vattentornet med kupoler är ofta avbildat av konstnärer. Visst är det fint.
När det varit jul igen så givetvis så har mormor saknats något fruktansvärt. Jag minns de jular som jag firade med henne och morfar och givetvis vattentornet som jag så ofta stod och tittade på från hennes balkong.
Nu kan min mamma och pappa se det ifrån sin. Det känns mäktigt på något sätt det har stått där innan jag föddes fast i en annan skepnad. Mormor sa att det var väldigt vackert då med kupoler och lite slottsaktigt. Men vattentornet eller Hackonono som jag visst kallade det när jag var liten har vi ofta besökt med saft på filten och promenader i skogen.
Nu har det varit prytt med julgran och det ser rätt mysigt ut. Det går tydligen att gå upp i det och det är en fantastisk utsikt därifrån men jag tror inte att allmänheten fårgöra det. Tänk om hade möjlighet att ta ett kort därifrån.

Kommentarer

Anonym sa…
Hoppsan säger jag bara, vilket underbart vattentorn! Vilken konstruktion, det är som ett sagoslott..mmm härligt

Kram IKA