Mera minnen av min mormor och morfar Saknaden är stor...

Jag minns också när man gick strandpromenaden och såg Europafärjan åka förbi på väg till Grenaa i Danmark. Mormor tyckte inte om den stora båten som tog över nämligen Stenaline. Den förstörde idyllen tyckte hon. Det är verkligen livskvalite att gå där på strandpromenaden och se solen gå ner som en guld i havet! Liten småfrusen då man legat för länge i solen.
Trottoaren va alldeles brännhet då man sparkat av sig skorna. Mormor stod för så mycket trygghet det var det vardagliga tingen som var då underbart. Just det där ompysslande som jag också vill föra vidare till min familj. Mormor satte på kaffet vid 15.00 det var alltid den tid som man fick saft och bulle. Den tiden passades alltid av min morfar oavsett om han var ute på cykeltur eller ej så var han hemma prick till tre fikat. Rutiner var väldigt viktigt för min mormor och morfar.
Hans kärlek till mormor som han så öppet visade. Han sa att han hade fått en underbar kvinna som tar hand om honom ,och på det sätt som han berättade det på, att han älskade henne.

Kommentarer

Anonym sa…
Vi skulle haft våra mormödrar kvar... länge länge länge.
Anonym sa…
Du skriver så vackert om dina morföräldrar, härligt att läsa.
Kramizzzz
Elisabeth sa…
Bara den som själv har förmågan att uppskatta kärleken som någonting vackert och stort kan se varifrån den kom.. och du berättar med din kärlek så vackert om dem...
Jag kan för mitt inre se din mormor och morfar... han på cykeln, och hon med kaffepannan redo att servera klockan tre!

Varm och stor kram, min vän...
Christina sa…
Så vackert du skriver,,,,visst är kärleken till morföräldrarna vackert, de står för så mycket i ens liv.
Jag hoppas att jag blir en bra mormor för mina barnbarn, en mormor likt min egen.

Ha en skön söndag min goa vän
Kram
Anonym sa…
Det är så kul att läsa då du skriver dina minnen av mormor och morfar.
Jag har också en massa minnen av mina morföräldrar men jag har så svårt att få ner dem på "papper", jag bär dem i hjärtat istället.

Just kaffet klockan 15 minns jag från min farmor och farfar. Vad man än gjorde eller var så avbröts det för att dricka kaffe ;) Hemma eller på kafé

Önskar dig en god fortsättning på dagen
Kram Nena
http://nena.bloggagratis.se/
Anonym sa…
Vilka fina minnen du har - jag förstår att det kan vara extra jobbigt när det är jul...
Anonym sa…
Det är vackra minnen som ligger varmt rotade i hjärtat, tack för att du delar med dig av dem. Det var inte så vanligt att män i den generationen visade sin kärlek öppet, bara det är ju unikt.

Min egen morfar är mycket älskad av mig och mina söner..att de älskar honom är ganska rörande för de hann aldrig träffa honom, han fanns inte när de föddes 2001, men de har sett honom på bilder så jag antar att dessa får dem att älska honom, de skulle onekligen ha gjort de om de träffat honom..min morfar var en speciell man

Ha det gott och fortsätt dela av dig av de minnen du vill delge

Kram kram och sköt om dig!
/IKA


http://soldalen.blogg.se
Millis sa…
Tack för att du delar med dig av ännu fler härliga minnen av dina morföräldrar.

Hoppas att du har det bra min vän.
Stor kram till dig!