Morfar älskade havet

Morfar dog sommaren 88 innan min äldste son kom till världen. Det var en sådan konstig känsla någon kommer och någon går. Morfar var en man som älskade allt det vackra, han älskade ta med oss flickor och tälja säljpipor till oss. Vi promenerade med honom och han visade oss vad bär och växter heter och vad vi absolut inte fick äta av. Morfar älskade havet och älskade att gå och vandra på Getterön och se ut över havet. Han tog ofta med mig dit och jag fick sitta på pakethållaren medan morfar trampade ända ut till 5.e vik där jag tillbringat många av mina barndomssomrar. Saft på filten med oranga vindskydd. Jag åt bulle och drack saft medans jag hackade tänder för att jag hade varit i för länge...

Kommentarer

Anonym sa…
Vad fint du har skrivit om dina morföräldrar!!!!!!
Kramizzzz
Anonym sa…
Oh ja det är kunde varit jag men vid en annan sjö på en annan pakethållare och en annan filt har precis sådana minnen men det var vid Lidasjön och jag saknar med min mormor o morfar enormt Blir varm i hjärtat när jag tänker på dem det var många år sedan de gick ur tiden 69 gick Morfar hem som mormor sa då.
Elisabeth sa…
De lämnade verkligen en skatt till dig... det du fick med dem, och av dem, blev sedan något som burit dig vidare i livet!
Att bli sedd... och älskad, är väl något av det vackraste man kan få uppleva! Din morfar och mormor måste ha varit mycket vackra människor... jag ser det så genom dina ögon, och din berättelse!

Dina berättelser om dem värmer mig mycket... för det är så livet ska levas! Att ge och få kärlek...

Varm kram..
Anonym sa…
När du berättar så känns det som om man befann sig just där och just då.
Det väcker även upp en massa minnen som jag har av min mormor och morfar.

Kram och ha det bra
Millis sa…
Du skriver så fint om dina morföräldrar...härligt att läsa.

Kramis
Christina sa…
å fint och så trevligt att läsa.
Ha det riktigt gott vännen
Kram
Anonym sa…
Vilka underbara minnen du har att ta med dig genom livet.Det är sådant man tar fram mer och mer ju äldre man blir.

Kram och ha en fin helg!
Tussegumman sa…
curlingmormor: Mina morföräldrar betyder så mycker för mig att jag vill dela med mig av vad de har gett mig! Ha det gott min vän/Kramar Tussegumman


filifjonkan: Det är väl så det skall vara att man blir varm i hjärtat när man tänker på dem! Ha det gott min vän/kramar Tussegumman

Elisabeth: Det är den bästa skatt i världen känner jag! Den skall jag förvalta väl! De var väldigt vackra människor med en vacker själ. De ville gott och gjorde så gott det kunde! Ha det gott min vän Kramar Tussegumman

Nena: Det känns som jag är där när jag tänker på dem! Det är som om minnes bilder kommit till mig mer och mer. Skönt om jag kunnat förmedla det! Ha det gott min vän/Kramar Tussegumman

Millis: Tack Millis härligt att få dela med mig av det jag fått från dem! Ha det gott min vän/kramar Tussegumman

Christina: Härligt att få dela med mig! Ha det gott min vän ta hand om dig/Kramar Tussegumman

Erika: Jag känner att det betyder mer och mer och att det är en gåva jag har fått. Vill gärna dela med mig av den! Ha det gott min vän/Kramar Tussegumman