Kamp om livet

Sitter och funderar på varför en del människor prövas extra hårt! Att andra går med lätthet genom livet! Tänker på min vän Elisabeth som prövas hårt i denna stund. Hennes man har fått altzeimers en sjukdom som är obotlig som bara går åt ett håll! jag hoppas att jag kan göra något för dig Elisabeth! Känslan av maktlöshet är stor då det gäller att fånga dagen samtidigt som du ser vart resan bär! Man vill kämpa in i det sista för den man älskar samtidigt som man ser att det är för mycket för en själv att bära...

Kommentarer

Elisabeth sa…
Nu vet jag hur Gud i himlen rekryterar sina änglar... han ser de vars varma hjärtan leder den som har det lite tufft på jorden... dig rekryterade han nog för länge sedan, och nu får du verkligen jobba... min ängel!

Tack kära du för ditt varma hjärta..!
Tussegumman sa…
Elisabeth: Tack för dina vackra ord! Hoppas jag kan hjälpa dig och får finnas för dig när du behöver mig! Min mormor var min ängel så nu vill jag vara till hjälp för dig min vän! Ha det gott och försök att få en en stund för dig själv varje dag då du kan tanka energi! många kramar till dig Carolina och SE.